Olek odpowiada!

Dlaczego kwota do zapłaty z dokumentu naliczenia z bieżącego miesiąca nie uwzględnia mojej ostatniej wpłaty?

Kwota ostateczna na dokumencie naliczenia z bieżącego miesiąca obejmuje:

Kwota ostateczna na dokumencie naliczenia z bieżącego miesiąca obejmuje: zaliczki na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej, fundusz remontowy i media z bieżącego miesiąca oraz informację o stanie rozrachunków na ostatni dzień miesiąca poprzedniego.

Jeśli wpłata właściciela wpłynęła na konto Wspólnoty Mieszkaniowej w miesiącu, za który generowane jest naliczenie, to wpłata taka nie zostanie ujęta na dokumencie.

Co zrobić gdy sąsiad zakłóca ciszę nocną?

Służbami, do których należy się zgłosić w przypadku zakłócania porządku i ciszy nocnej jest Straż Miejska lub Straż Gminna lub Policja.

Służbami, do których należy się zgłosić w przypadku zakłócania porządku i ciszy nocnej jest Straż Miejska lub Straż Gminna lub Policja. Tylko te organy mają prawną możliwość podejmowania interwencji i nałożenia mandatu na osobę, która dopuszcza się niewłaściwego zachowania, uciążliwego dla pozostałych mieszkańców. W przypadku dokonania zgłoszenia o zakłóceniu porządku i ciszy nocnej informację o dacie i incydencie powinni Państwo przekazać Zarządcy. Artykuł 16 Ustawy o własności lokali przewiduje procedurę sprzedaży lokalu, którego Właściciel wykracza wsposób rażący lub uporczywy przeciwko obowiązującemu porządkowi domowemu albo przez swoje niewłaściwe zachowanie czyni korzystanie z innych lokali lub nieruchomości wspólnej uciążliwym.

W jaki sposób chronione są moje dane osobowe?

Administratorem danych osobowych jest Wspólnota Mieszkaniowa, której są Państwo członkiem.

  • Administratorem danych osobowych jest Wspólnota Mieszkaniowa, której są Państwo członkiem.
  • Dane przetwarza WZN Wielkopolscy Zarządcy Nieruchomości Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Serbska 11, 61-696 Poznań, e-mail: rodo@wzn.pl, która administruje nieruchomością wspólną.
  • Podstawą prawną przetwarzania danych jest sprawowanie zarządu nieruchomością wspólną na podstawie ustawy z dnia 24 czerwca 1994 roku o własności lokali oraz uzasadnione interesy realizowane przez administratora danych: zapewnienie bezpieczeństwa i porządku na terenie wspólnoty, przeciwdziałanie aktom wandalizmu, dochodzenie roszczeń przeciwko sprawcom naruszającym porządek, narażającym mienie i bezpieczeństwo.
  • Dostęp do danych przysługuje wyłącznie upoważnionym pracownikom i współpracownikom Wspólnoty i WZN, członkom wspólnoty, a także organom upoważnionym do ścigania przestępstw i wykroczeń.
  • Dane osobowe będą przechowywane przez taki okres, w którym niezbędne będą one do prawidłowego sprawowania zarządu nieruchomością. Po tym czasie dane zostają zniszczone.
  • Nie przewiduje się zautomatyzowania podejmowania decyzji i profilowania danych, nie przewiduje się udostępniania danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
  • Informujemy o prawie do żądanie dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawie do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawie do przenoszenia danych.
  • Informujemy o prawie do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Czy Zarządca rozpatruje zgłoszenia anonimowe?

Nie, Zarządca nie rozpatruje zgłoszeń anonimowych.

Nie, Zarządca nie rozpatruje zgłoszeń anonimowych.

W jakim czasie otrzymam odpowiedź na mojego maila?

Na wszystkie nieanonimowe maile staramy się odpowiadać w terminie 3 dni roboczych. W niektórych przypadkach termin ten może ulec wydłużeniu, ze względu np. na konieczność zgromadzenia dodatkowej dokumentacji itp.

Na wszystkie nieanonimowe maile staramy się odpowiadać w terminie 3 dni roboczych. W niektórych przypadkach termin ten może ulec wydłużeniu, ze względu np. na konieczność zgromadzenia dodatkowej dokumentacji itp. Nie odpisujemy na maile zawierające treści wulgarne lub obrażające naszych Klentów lub nas.

Jakie dane muszę podać by właściwie odnotowano moje zgłoszenie telefoniczne lub mailowe?

Do prawidłowego zarejestrowania zgłoszenia niezbędne jest podanie:

Do prawidłowego zarejestrowania zgłoszenia niezbędne jest podanie: imienia i nazwiska oraz danych kontaktowych osoby zgłaszającej i adresu, którego zgłoszenie dotyczy wraz z opisem zgłaszanego zagadnienia.

W jakich sprawach do kogo z firmy WZN Wielkopolscy Zarządcy Nieruchomości powinienem się zgłosić?

WZN Wielkopolscy Zarządcy Nieruchomości Sp. z o.o. ma wyodrębnione komórki organizacyjne:

WZN Wielkopolscy Zarządcy Nieruchomości Sp. z o.o. ma wyodrębnione komórki organizacyjne:

  • Dział Eksploatacyjno-Techniczny  – obsługiwany przez zarządców nieruchomości i realizujący iwszystkie sprawy dotyczące aspektów technicznych i prawidłowej eksploatacji nieruchomości;
  • Dział rozliczeń i naliczeń – sprawy dotyczące wysokości zaliczek, zmian z nimi związanych, rozliczeń mediów itp.
  • Dział Księgowości – sprawy dotyczące salda rozrachunków ze Wspólnotą Mieszkaniową; wpłat; zaświadczeń o braku zaległości w opłatach itp.
  • Dział Windykacji – sprawy dotyczące zaległości w płatnościach, uzgodnienia w zakresie rat i terminów spłat zaległości itp.
  • Sekretariat – zmiany danych osobowych i adresowych, dostarczanie dokumentów potwierdzających zmianę właścicieli nieruchomości itp.
  • Dział Prawny - zagadnienia prawne, sprawy sądowe itp.
Z jakim wyprzedzeniem powinienem otrzymać zawiadomienie o zebraniu Wspólnoty Mieszkaniowej i jakie materiały powinienem otrzymać wraz z zawiadomieniem?

Zawiadomienie o zebraniu Wspólnoty Mieszkaniowej powinno dotrzeć do członków Wspólnoty na minimum 7 dni przed terminem zebrania. W zawiadomieniu należy podać ...

Zawiadomienie o zebraniu Wspólnoty Mieszkaniowej powinna dotrzeć do członków Wspólnoty na minimum 7 dni przed terminem zebrania. W zawiadomieniu należy podać dzień, godzinę, miejsce i porządek obrad. W wypadku zamierzonej zmiany we wzajemnych prawach i obowiązkach właścicieli lokali należy wskazać treść tej zmiany. W praktyce oznacza to obowiązek przesłania wraz z zawiadomieniem treści uchwał, które mają być na zebraniu poddane pod głosowanie. Do zawiadomienia o rocznym zebraniu sprawozdawczym należy dołączyć sprawozdanie z zarządu, sprawozdanie finansowe oraz roczny plan gospodarczy na bieżący rok.

Czy w zebraniu Wspólnoty Mieszkaniowej muszę uczestniczyć osobiście czy mogę przez pełnomocnika?

Choć w zebraniu Wspólnoty Mieszkaniowej mogą uczestniczyć wyłącznie członkowie Wspólnoty, to uczestnictwo osobiste nie jest wymagane. ...

Choć w zebraniu Wspólnoty Mieszkaniowej mogą uczestniczyć wyłącznie członkowie Wspólnoty, to uczestnictwo osobiste nie jest wymagane. W zebraniu można uczestniczyć poprzez pełnomocnika. Pełnomocnikiem może być dowolna osoba, a często jest to sąsiad lub członek rodziny. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, zawierać pełną nazwę Wspólnoty Mieszkaniowej, której zebranie dotyczy, wraz z datą zebrania, dane umożliwiające identyfikację osoby umocowanej oraz zakres umocowania – czy np. tylko do uczestnictwa w zebraniu czy również do głosowania na uchwały. Do reprezentowania członka Wspólnoty na zebraniu wymagane jest pełnomocnictwo szczegółowe – odrębne dla każdego zebrania. 

Czy i jak mogę sprawdzić aktualny stan głosów na głosowane uchwały?

Każdy właściciel lokalu, będący naszym Klientem, może sprawdzić stan głosów na głosowane uchwały w Internetowej Kartotece Mieszkańca. ...

Każdy właściciel lokalu, będący naszym Klientem. może sprawdzić stan głosów na głosowane uchwały w Internetowej Kartotece Mieszkańca. Po podjęciu lub odrzuceniu uchwały Zarządca przesyła wszystkim właścicielom stosowne podsumowanie wyników głosowania, zgodnie z przepisami Ustawy o własności lokali. Stan głosów można również sprawdzić kontaktując się z Zarządcą.